Guide: Sådan fremstår din virksomhed ekstra professionel

Tillykke med din virksomhed! Det er nu det både sjove og hårde arbejde begynder, og en stor del af det arbejder ligger i at brande din virksomhed, så alle kommer til at kende jeres navn. Brandingværdi i sig selv giver ikke direkte kunder, men alene det at få navnet og logoet ud blandt pøblen kan have en stor effekt, som får folk til at huske jer.

Vi giver dig her gode råd til, hvordan du som virksomhed fremstår mere professionel gennem brandingtiltag.

Profilbeklædning skaber en identitet hos medarbejderne

Lad os lige starte med at definere profilbeklædning. Det er tøj, som kommer i virksomhedens farver eller har virksomhedens logo på. Det skal nemlig fortælle om den arbejdsmæssige profil, som medarbejderen har.

Det kan være t-shirts til sushistedet, men det kan også være hele jakkesæt til advokatfirmaet, hvor kunderne stiller ekstra store krav til kompetencer. Uanset hvad du vælger i dit tilfælde, kan du være sikker på, at det samlede indtryk, som kunden får, forbedres markant, når man kan mærke, at medarbejderne kommer fra det samme sted.

Få lavet en præsentationsvideo

Billeder siger mere end 1000 ord, og ingen gider alligevel nu om dage at læse flere siders tekst om, hvad din virksomhed kan. Det skal være nemt at tilgå og særdeles spiseligt, og det kan du med en kort 1-2 minutters video sikre.

Videoen kan vise jer fra jeres bedste side, komme tæt på medarbejderne og samtidig fortælle, hvad det egentlig er, I går og laver. Statistikker viser også, at videoer præsterer bedre end tekstopslag, og det skyldes blandt andet, at når vi scroller ned igennem vores sociale feeds, så starter videoerne automatisk, hvilket resulterer i, at vi kigger med uden at tænke over det.

Gør noget ud af jeres hjemmeside

En hjemmeside er typisk omdrejningspunkt for al kommunikation, vidensdeling og salg, og derfor skal den bare spille. Det er her, hvor kunderne får et førstehåndsindtryk, hvis de eksempelvis har klikket sig videre fra videoen og ind på din side.

Din side skal være responsiv og mobilvenlig, fordi potentielle kunder nu om dage ikke er specielt loyale. Hvis du ikke gør det bedre end din konkurrent, hvorfor skulle de så vælge dig?

admin