Sænkning af bil med ny undervogn

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Hvis du er til sporty biler, som ligger solidt på vejen og samtidig ser utroligt cool ud, har du sikkert lagt mærke til, at bilens karosseri sidder vældig lavt. Dette skyldes, at man – for at opnå det sporty look og kørestil – som oftest sænker bilen. Ud over det at forsyne bilen med skørter, hæk spoiler eller alu fælge, er en sænkning af karosseriet den nemmeste og mest effektive måde, hvorpå man kan transformere sin helt almindelige, kedelige personbil til en top tunet racer model.

Sænkning af bil – tre forskellige metoder

Den mest anvendte metode til sænkning af bil blandt almindelige forbrugere, er ved at udskifte bilens fjedre med såkaldte sænkningsfjedre. Disse fjedre er lavere og blødere end bilens oprindelige fjedre, og kan således give din bil et sporty udseende for få penge. Fjedrene kommer i sæt – de såkaldte ”sænkningssæt” – som du kan erhverve dig formedelst få hundrede kroner. Mange vælger dog den lidt mere professionelle og stabile løsning, som består i at udskifte bilens undervogn med enten en sportsundervogn eller en gevindundervogn. Ved begge disse løsninger får du en ny, komplet undervogn med fjedre og støddæmpere, som er afstemt i forhold til hinanden, hvilket du ikke opnår med sænkningsfjedre alene.

Sportsundervogn eller gevindundervogn – hvad skal jeg vælge?

Den største forskel på en sportsundervogn og en gevindundervogn er, at sportsundervognen er stationær, hvor gevindundervognen kan justeres efter behov. Bor du i et land, hvor det holder tørt hele året, behøver du ikke at kunne justere din undervogn. Men i et land som Danmark, hvor man om vinteren kan risikere, at vejene er dækket af is og sne, har det sine klare fordel at vælge en gevindundervogn. På den måde slipper du for at skulle skifte hele undervognen ud to gange om året.

Læs mere om sænket undervogn på billig-gevindundervogn.dk

Astrid Pedersen